måndag 20 januari 2014

Säsongen 2014 är igång.

Nu har tävlingssäsongen 2014 dragit igång med Götas KM serie och Östra Open serien.
Trots att fokus ligger på att förbereda mig inför säsongen både fysiskt och med all planering av vad jag ska köra och hur jag ska göra för att det ska bli möjligt så har jag så här långt valt att vara med och köra två av min klubbs fina KM tävlingar vilket alltid är roliga race och bra träning. Har vunnit båda racen vilket är riktigt kul.

Östra Open serien skulle ha startat den 4e jan på rörken i Uppsala men tvingades ställas in pga det milda vädret. Men helgen efter fick vi komma till Eskilstuna för att inledda serien på en fin bana med tanke på vädret. Jag hade kvar den fina känslan som jag haft under hösten och kunde vinna med ca 7 sek före Niklas Persson och Andreas Rosendal.
Under helgen som var körde vi andra deltävlingen på Botkyrkas motorområde. Och det var en riktigt propaganda bana som vi fick kör på. Fruset i marken och bara lite snö. Trots att det blev en rörig morgon för mig där jag försov mig och precis han till start så blev det ett bra race för mig. Henrik Lindholm tog ledningen med ca 30 sekunder men jag lyckades ta igen det och vann till slut med 1,3 sekunder före Henrik med Niklas Persson på tredje plats. Riktigt roligt och bra med så tight racing.

Till helgen som kommer är det Östra på Rörken under lördagen och under söndagen kommer jag finnas på plats vid mc-mässan i Göteborg. Hoppas vi ses.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar