söndag 18 augusti 2013

SM deltävling 3 på Lunda flygfält Östhammar

I lördags var det dags igen för SM deltävling. Den tredje för året och den arrangerades på Lunda flygfält av Östhammars MK. Vi bjöds på tre snabba och fina prov som blev ganska tuffa mot slutet med mycket stalp och slag. Efter att jag kände mig sliten förra helgen så försökte jag ta det lugnt i veckan och kände mig piggare i lördags vilket var väldigt skönt.
Började första provet med lite tekniska problem vilket gjorde att jag hamnade lite efter direkt men sen jobbade jag mig upp till en tredje i klassen vilket jag höll hela dagen fram till sista provet när jag inte riktigt fick till det och tappade till fjärde plats i klassen och åtta totalt vilket jag ändå är riktigt nöjd med. Det gjorde även att jag gick upp på delad andra plats totalt sett i min klass. På samma poäng som Anders Eriksson så blir spännande inför finalen i Uddevalla.
Överlag så är jag riktigt nöjd med racet. Var en klar förbättring mot förra helgen. Måste även tacka alla som är med och servar mig. Ni gör ett kanon jobb. Hade även en ny fjädrings setting som kändes riktigt bra i lördags så den ser jag fram emot att fortsätta använda
På onsdag flyger jag ner till Tjeckien för att köra årets tredje EM deltävling för året som går där under helgen. Ska bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar