söndag 6 november 2011

Gotland Grand National

Efter några veckor på hemmaplan och utan så mycket tävlingar så var det i lördags dags för årets GGN. 
Jag åkte dit med KTM i torsdags för att börja förbereda. Fredagen gick åt till att titta på banan, vara med på intervju med KTM och medverka på tävlingens press konference. 
Under lördagens race bjöds vi på kanon väder och en riktigt fin bana. Jag var med hyfsat i starten som sjua, åta någonting men lyckades ta mig up på tredje plats under första varvet. Sen låg jag och pendlade mellan tredje och femteplatsen under hela racet för att till slut sluta på en fjärde plats. Kändes lite tungt att missa pallen direkt efter racet men så här i efterhand så är jag jättenöjd med min placering med tanke på det starka startfältet. 
Nästa nu blir Novemberkåsan den 26e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar