måndag 29 april 2013

EM premiären i Italien

I helgen körde jag årets första EM deltävling i Italien. Blev en riktigt fin tävling med endast två prov. Ett cross prov som gick delvis på en liten crossbana och ett gräsgärde med mycket rullgrus i. Och ett ganska krävande enduroprov som startade med en rejäl uppförsbacke för att sen fortsätta med snabb men stenig terräng för ett sen avslutas med en lång svagt slutande nedförsbacke.
Under lördagen tyckte jag att körningen kändes bra men det där lilla sista fattades. Började känna mig krasslig under fredagen och det led jag tyvärr lite av. Slutade tia i min klass. Till söndagen kände jag mig lite piggare och fick även till körningen bättre och lyckades ta mig upp till en sjätte plats vilket jag tycker känns helt okej. Nu hoppas jag på att friskna till snabbt för planen är att jag ska vara kvar i Italien och träna ett tag nu. Nästa stora event blir nästa EM deltävling i Frankrike om ca en månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar