måndag 26 augusti 2013

Tredje EM deltävlingen i Tjeckien.

Igår kom jag hem efter att ha varit i Tjeckien och kört den tredje EM deltävlingen där under helgen. Vi  bjöds på en jättefin bana med utmanande och roliga transporter. Och tre stycken prov som alla tre i stort sett bara var gräs vilket vi svenskar tyvärr har lite svårt för. Men jag fick ändå till det okej och var med min sjätte plats bäste svensk under lördagen. Under söndagen tyckte jag att jag körde bättre men tyvärr så körde jag sönder bakbromsen på det andra provet och fick köra utan på två prov vilket gjorde att jag tappade mycket tid. Men när jag fixat det så fungerade körningen bra igen och jag slutade på en åttonde plats vilket gör att jag nu ligger femma i totalen inför avslutningen i Portugal senare i höst. Närmast nu är träning inför SM avslutningen i Uddevalla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar