måndag 15 augusti 2011

Hemma igen efter six days.

Igår kom vi hem igen efter två veckor med ett härligt gäng i Finland. Årets six days måste sammanfattas som lyckat tycker jag även om vi hade känningar på ännu vassare placeringar i början av veckan.
Laget innan start.

I klubblagsklassen var team west på pallen, Jessica Jönsson var tvåa individuellt i tjejklassen, juniorlandslaget slutade tvåa och mitt gäng i seniorlandslaget kämpade oss till en fjärde plats i våran klass vilket vi är riktigt nöjda med. För min egen del startade veckan riktigt bra. Gjorde en helt okej första dag. Andra dagen var helt  klart det bästa jag har kört i år, kändes riktigt avslappnat och bra. Lyckades köra ifrån en massa folk som jag aldrig brukar hänga med riktigt så det var riktigt skönt att känna att man kan hänga med. Efter det ramlade jag tyvärr tillbaka lite i min gamla lunk igen vilket var helt okej men inte lika bra som under tisdagen. Detta gjorde att jag slutade femma i min klass vilket jag är riktigt nöjd med.
Blev lite blöt på en del av proven!
Tävlingen över lag tyckte jag var riktigt lyckad med riktigt fina prov. Det tråkiga var att det blev lite väl mycket vägtransporter och att vädret inte vissade sig från sin bästa sida. Regnade en hel del under veckan vilket gjorde det riktigt svår kört på vissa prov och väldigt kallt på väggarna. Men samtidigt var det tur att det kom en del regn för annars hade det dammat rejält. Men vore kul om det kom måttligt;).
Nästa race nu är redan till helgen i Njurunda där vi kör ett två dagars SM så det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar