lördag 10 mars 2012

Östra finalen i Kungsängen

Jag vid prisutdelningen med vandringspriset.




Igår avgjordes Östra Open serien i Kungsängen på en slinga som hade börjat tina upp en del efter vinterns kyla. Det gjorde att det blev lite blöt och kladdigt bitvis.
Efter några veckor med tuff träning där jag känt mig seg vid racen så tog jag det lite lugnare den här veckan och kände mig laddad inför helgen. Men på det andra varvet stack jag ut först och det kändes bra men en bit in på varvet gick jag igenom en is med framhjulet och slog runt framlänges med ryggen rätt in i en gran. Efter det kände jag mig mör och tappade en hel del på det varvet. Men efter lite service av hojen och mig själv så kunde jag fortsätta racet och jobba upp mig till femma i mål vilket gjorde att jag kunde ta hem total vinsten i serien med en poängs marginal till Olle Löthman. Kändes skönt att kunna ta hem totalen trots missen. 

Nu hoppas jag kunna börja träna utan dubbdäck snart för att kunna förbereda mig inför barmarks säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar