tisdag 2 oktober 2012

Six Days

Hemma igen efter två veckor i Tyskland och årets lag-VM Six Days.
Jag deltog i ett Team Östra lag ihop med Henrik Lindholm och Fritz Andersson. Vi packade in oss tre i en bil med våra grejer och tog oss ner till den kända motorbanan Sachsenring i sydöstra tyskland där tävlingen och framför allt depån låg.
Arrangörerna hade fixat enligt mig en riktigt fin och lagom tuff bana för ett six days och vi bjöds för det mesta på riktigt fin åkning. Möjligen lite mycket väg åka femte dagen men jag tycker det var helt okej. De flesta proven var ganska långa med några tuffa enduro prov med rötter och backar men överlag så var proven lagda ute på stubåkrar och gräsgärden.
Vi körde överlag väldigt bra på enduron proven men lite sämre på stubbåkrarna med det blev bättre och bättre under veckan och i mål lyckades vi vara tvåa med laget och jag var trea i min klass med Henrik på en andra placering. Så det känns riktigt kul.
Får även passa på och tacka alla som är med under six days och hjälper och stöttar oss förare ni gör ett kanon jobb. Totalt tror jag vi var 28 förare och ca 90 svenskar totalt i vårat gäng.Riktigt häfftigt att få vara med om.
Nu laddar vi om inför SM avslutningen på lördag i Härnösand. Ska bli kul det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar