måndag 8 oktober 2012

SM avslutat för i år.

I lördags var det dags för årets SM avslutning och den arrangerades i Härnösand. Precis som i resten av landet hade det regnat en hel del även i Härnösand och arrangörerna hade fått korta av banorna lite grann men vi bjöds trots det på fyra prov som var riktigt bra.
Inför racet var ställningen så att jag låg på delad andra plats med samma poäng som klubbkompisen Fritz Andersson så den av oss som var före den andra i det här racet skulle bli SM tvåa. Jag tyckte det skulle bli kul att köra och kände mig bra i form efter six days där jag tyckte jag fick körningen att släppa. Och direkt på första provet kände jag att skulle bli riktigt bra. Jag gjorde årets bästa race och kunde även vara med och slåss lite om ledningen under ca halva racet. I mål var jag tvåa i klassen och trea totalt. Fritz hade varit krasslig dagarna innan racet och kunde inte göra sig själv rättvisa och halkade efter vilket gjorde att jag även knep silvret i SM2 klassen även i år. Riktigt kul efter en lite strulig SM säsong.
Nu kommer jag  hålla mig på hemmaplan ett tag och ladda inför gotland grand national.

Stort tack till er alla som är med och stöttar och gör min satsning möjlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar