måndag 8 juli 2013

Superenduro och Stångebroslag





Under helgen som var körde jag två race, bla ett av mina favorit race Stångebroslaget.
Men jag började i fredags med superenduro SM i Halmstad. Det var andra gången som superenduro eller extrem SM fick vara med under SM veckan i Halmstad vilket är riktigt kul med tanke på att det gör att vi får synas i tv och får mycket publik under tävlingen. Mycket just därför jag valde att köra tävlingen. Annars hade jag troligen valt att stå över tävlingen för jag hade inte förberett mig och tränat inför den typen av körning.
Något som jag däremot hade förberett mig inför och sett fram emot var just Stångebroslaget som jag körde igår söndag. Det var 20 års jubileum för tävlingen och vi hade riktig tur med vädret så banan var riktigt fin.Målet var att vinna i år och jag var inte så långt ifrån att kunna utmana Johan Edlund om segern men en dålig start från min sida gjorde att jag tappade mycket på första varvet när jag försökte ta mig uppåt i fältet. Efter ett varv var jag ca 2 minuter efter Edlund men jag bestämde mig för att ge allt jag hade och se hur långt det skulle räcka. Efter ca halva racet var jag uppe på andra platsen och i början av sista varvet så var jag bara ca 10 sekunder efter Edlund men då lyckades Johan öka lite och jag började få kramper i låren och var rejält trött efter min uppkörning. Så med den starten jag gjorde så är jag riktigt nöjd med att bli 2:a. Även riktigt nöjd med att körningen kändes så bra och att jag kunde köra mig riktigt trött något som jag haft lite svårt för tidigare. Nu blir det lite lugnt ett tag och förberedelser inför kommande SM tävlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar