söndag 8 september 2013

Helg med lek och roliga tävlingen Götapokalen

Under helgen har jag varit på hemmaplan vilket var skönt. Men det blev ändå en helg med hojkörning.
Under lördagen var jag först och tittade lite på Ungdoms och Dam SM under förmiddagen och tog mig sen ut med Martin Larsson och körde lite på ett fint enduro spår och bara lekte lite på hojarna.
Idag söndag var det dags för årets Götapokal och som vanligt blev det en kanon tävling med extremt fina prov och rolig körning. Jag fick hårt motstånd av Oliver Nelsson men kunde ändå vinna med ungefär femtio sekunder till slut vilket var riktigt skönt. Är även alltid riktigt kul att köra på hemmaplan inför alla bekanta som hejar på utmed spåret. Stort tack det sporrar verkligen. Även stort tack för den fina servicen. Tog också den första inteckningen i den senaste Götapokalen vilket känns häfftigt. Hoppas på att kunna ta fler.

Nu laddar jag om inför nästa helgs äventyr. Då väntar SM avslutningen i Uddevalla på lördagen och Ränneslättsloppet på söndagen så blir en tuff helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar