söndag 20 oktober 2013

Ändrade planer.

Tanken tidigare i år var att jag skulle ha varit i Portugal under helgen som var för den fjärde och sista EM deltävlingen för året. Men efter en del funderande så kände jag att jag inte hade motivationen för att åka dit och valde att i stället vara hemma för att förbereda mig inför GGN och komma ifatt med en hel del grejer på hemmaplan. Jag låg på en femte plats i EM serien inför avslutningen och kunde ha tagit mig upp på pallen med en hel del tur av att de framför mig skulle gjort bort sig. Men jag känner mig mer taggad inför GGN nu så kändes som ett bra beslut att vara hemma istället.
I torsdags och fredags var jag i Tibro för att delta och hålla lite i ett träningsläger för ett gäng härliga motionärer som flera år i rad nu har bokat läger ihop med Anders Eriksson. Men i torsdags morse fick jag ett samtal av Anders att han fått åka in till BB för att bli pappa för andra gången. Stort grattis Anders. Det gjorde att jag fick hålla i torsdagens träning på egen hand. Men Anders hade ordnat en kanon bana så det flöt på bra och vi hade riktigt kul. Till fredagen fick jag hjälp av Calle Sjöö på Tibros crossbana och det blev ytterligare en toppendag. Så med hjälp av Calle och Anders föräldrar som stod för markservicen blev det två riktiga höjdar dagar.
I lördags var jag på Uringe crossbana för att hjälpa MÖR med provkörning av KTMs nya 2014 hojar. Var väldigt mycket folk som var på plats i det härliga vädret och många som provkörde så det blev lyckat.
Och avslutningsvis igår söndag satt jag på hojen i stort sett hela dagen för att agera skådis åt en gammal klass kompis till mig som börjat filma en del ihop med sin svåger och de ville prova att göra någonting ihop med någon som kör hoj så ska bli kul att se vad det blir. Kommande vecka kommer jag fortsätta ladda inför GGN och ser fram emot avresa till gotland kommande vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar