söndag 26 januari 2014

En helg med Östra Open och MC-mässa

I lördags var det dags för den tredje deltävlingen av Östra Open serien som den här gången kördes i Uppsala på en riktigt snabb och lång bana. Efter seger i de två första tävlingarna hoppades jag på att kunna upprepa det.
Jag fick hem en ny hoj tidigare. En 350 xc-f som jag varit sugen på att testa under en tid. Och efter att bara ha testat den vid ett tillfälle innan helgen så valde jag att köra på den vilket visade sig inte vara optimalt. Är en jättefin hoj men jag har tyvärr kört för lite på den och kände mig väldigt ovan med hojen och fick inte till körningen som tidigare. Men lyckades ändå ta andra platsen i klassen efter Niklas Persson vilket jag är nöjd med. jag hade troligen känt mig bekvämare på 450 in som jag kört på tidigare men vet ändå inte om jag lyckats slå Niklas som körde riktigt bra.

Till Söndagen tog jag och Evelina oss ner till MC-mässan i Göteborg för att vara med i KTM montern och hjälpa till. Kul att träffa en massa härligt mc folk.

Nästa race blir Östra på lördag här hemma i Enköping. Hoppas vi ses då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar