torsdag 24 april 2014

Säsongen närmar sig med stormsteg

Är full fart hos mig nu när det börjar dra ihop sig för de större racen.
Under påskhelgen var jag nere i Skåne och hjälpte till som tränare under Östras träningsläger där. Det blev några riktigt fina dagar med perfekt väder och grymma banor plus att jag fick köra en hel del själv vilket var perfekt.
Lägret var samordnat ihop med Försvarsmaktens enduro klubb och damlaget så totalt var det 58 personer anmälda så det blev en rejäl grupp vilket var riktigt kul och eftersom mat och fysträning också var samordnad så blev det en rolig gemenskap. Tack för en härlig helg.
Vi hade även grym utsickt ifrån proven




I tisdags fick jag bekräftat att jag är i bättre fysisk form än någonsin i och med fystester som vi gjorde på bosön ihop med teamet. Känns riktigt bra.

Men under hojträning i onsdags kväll gick jag tyvärr omkull och slog huvudet i backen vilket gjorde att jag drog på mig en hjärnskakning och en snygg blåtira plus en ömmande nacke. Riktigt tråkigt nu när det drar ihop sig för premiären av den tyska cross country serien som är nästa helg. Hoppas det inte ska hindra mig där. Däremot kommer jag missa teamets träningsläger imorgon lördag vilket alltid är tråkigt.

Idag fredag och imorgon lördag är det företags mässa i Enköpings Idrottshall och där kommer jag finnas på plats med min hoj för att promota mig själv och mina sponsorer. Kom gärna förbi för en pratstund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar