måndag 16 juni 2014

Enduro VM Enköping.

Den Svenska VM deltävlingen i enduro i Enköping under helgen som var blev precis så häftig som jag hoppats att den skulle bli! Vilket super arrangemang med toppen banor, super funktionärer och en grym publik.




Under fredagens prolog fick man rysningar av all support. Och även om det var lite spänt så var jag nöjd med körningen och min sjunde plats. Var även kul att få köra emot min teamkompis Jens Hillgren som körde riktigt bra. Men en jätte häftig upplevelse.


Lördagen började med att jag kände mig lite seg under uppvärmningen men när jag väl kom ut på banan och fick stödet från publiken så tände man till och blev motiverad. Tyvärr vurpade jag på extremen under andra varvet och klämde höger foten mellan hojen och en sten. Kände att foten svullnade i stöveln men fungerade ändå okej att köra och man glömde smärtan på proven.
Är väldigt nöjd med körningen på enduroprovet där jag fick till någon femte placering. Lite missnöjd med det långa crossprovet där jag tycker jag kunde ha kört lite bättre. Men överlag är jag jättenöjd med lördagen och min åttonde placering som jag tror är min främsta placering i en VM tävling.





Det tråkiga under helgen var att när jag fick av mig stöveln på lördagskvällen så svullnade foten upp så jag fick inte i den i stöveln på söndags morgonen vilket gjorde att jag tyvärr fick ställa in körningen under söndagen.
Kändes jätte tråkigt men inte så mycket jag kunde göra något åt. Hade väldigt gärna velat fått köra inför den härliga publiken under söndagen också.
Nu fick jag åka runt och titta lite på de snabbaste förarna istället vilket kändes lärorikt så hoppas kunna dra nytta av det i framtiden.



Var även riktigt kul att få vissa för sponsorer,släkt och vänner vad det är jag pysslar med. Jättekul att så många kom för att titta och stötta.





Vill även skicka en eloge till alla som var med och arrangerade för ett kanonjobb. Riktigt kul att höra vad nöjda alla som kommit till tävlingen var med allting. Riktigt bra jobbat.

 Nu siktar jag på att bli bra så fort som möjligt igen för att kunna förbereda mig för Stångebroslaget som blir nästa stora race för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar