torsdag 10 juli 2014

Stångebroslaget 2014

Årets Stångebroslag blev ett riktigt höjdare arrangemang på en toppen bana i superväder.

Jag hade verkligen sett fram emot årets race och ville verkligen vinna efter mina tidigare andra platser men ville det kanske lite för mycket. Kände mig spänd innan racet men gjorde ändå en kanon start och var ut som tvåa. Gick sedan upp på första platsen under det första varvet och tyckte det kändes bra. Men efter ca halva varvet drog jag på mig den värsta krampen på väldigt länge vilket gjorde att jag inte klarade av att köra normalt och jag tappade ända ner till en sjätte plats.


Brukar kunna släppa i armarna efter en stund men den här gången ville det inte göra det. Släppte lite mot slutet vilket gjorde att jag kunde köra upp mig till en fjärde plats totalt och tvåa i klassen. Det är en bra placering men jag känner mig ändå inte nöjd på långa vägar. Det var vinsten jag ville ha den här gången och med den starten jag gjorde så kan jag bara skylla mig själv att jag inte tog vara på det bättre.



Tar nya tag och siktar mot ett likadant race i Tyskland nästa helg men med en bättre prestation. Ska bli kul att prova på efter att jag missat de inledande racen där på grund av olika anledningar.




Även stort tack till alla som var med och hjälpte och stöttade mig under helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar