måndag 1 september 2014

Enduro SM Kumla

I lördags kördes den fjärde SM deltävlingen för säsongen på Hallsbergs motorstadion och arrangerat av Kumla.
Blev den finaste tävlingen för säsongen så här långt enligt mig. Var en riktigt rolig och varierande bana även om tävlingen inte blev så lång.
Vi bjöds på tre olika prov som innehöll det mesta tillsammans. Allt från snabbt sand prov till bökig skogs enduro i gamla Kåsa spår till extremt snabbt prov på stubbåker.

Jag har tränat på bra sedan senaste deltävlingen och tycker jag fick till en riktigt bra dag där jag kände mig fräsch hela dagen och körningen kändes bra. Men det fattas tyvärr lite fart fortfarande och de i toppen kör riktigt fort just nu.
Det räckte till en andra plats i klassen och en elfte plats totalt för mig så det var skönt att vara tillbaka på pallen igen. Och totalt sett ligger jag kvar på en andra plats i klassen.

Nästa stora racet nu blir ränneslättsloppet om fjorton dagar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar