måndag 6 juni 2011

Turkiet nästa.

Imorgon tisdag åker jag iväg på ett äventyr som ska bli riktigt häftigt. 
Jag har fått möjligheten att vara med KTMs satellit team Farioli under Turkiets och Greklands VM deltävlingar som går de kommande två helgerna. Det innebär att dom kommer se till att jag har tillgång till en KTM 300 på plats precis som jag har hemma. Jag kommer även att bo och serva med dem så det ska bli riktigt kul att se hur det är att ingå i ett riktigt VM team. Det är ju dit man vill ta sig så småningom.
Att jag får den här chansen innebär också att jag kommer att kunna köra hela VM serien. Det var just de här två racen som jag hade tänkt välja bort pga att det är så svårt att ta sig dit på egen hand.
Att jag får den här chansen är tack vara två av mina fantastiska sponsorer, BT-EL och HG-Stickers som har bra kontakter i teamet och kunnat göra det här möjligt för mig. Det är jag väldigt tacksam för.
Jag kommer att flyga till Turkiet imorgon och ha med mig kompisen Tomas Fagerlind som extra hjälp med servicen. Sen flyger vi hem på söndag för att flyga vidare till Grekland på tisdag nästa vecka.
Målet är att lyckas placera mig inom topp tio vilket jag har som mål under säsongen och förhoppningsvis ska det lyckas under de här racen. 
Efter de här två racen väntar ytterligare tre VM deltävlingar i Rumänien, Andorra och Frankrike så det blir en rolig fortsättning på året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar