måndag 20 juni 2011

På väg hem.

Nu sitter jag på Wiens flygplats och väntar på att flyga sista biten hem ifrån Grekland där jag körde deras VM deltävling i helgen som var.
Det var en riktigt väl arrangerad tävling och fina banor. Vi utgick ifrån Kalampaka där paddocken låg. En mindre stad i mitten av Grekland med riktigt häftig natur. Banan låg sen strax utanför staden med tre prov på ett väldigt litet område så det var perfekt för publiken som kunde ta sig runt till alla tre proven. Vi började varvet med en kortare transport ut till extrem provet som låg i en bäckfåra med mycket halv stora runda stenar som blev blötare och blötare under dagen. Provet tog ca 4min så det var ganska långt för ett extrem prov. Därefter fortsatte vi ut på en lite längre transport innan vi kom tillbaka för att köra crossprovet som låg på ett kuperat gräsfält. Riktigt fint men blev halare och halare allt eftersom det torkade up och blev dammigare. Direkt efter crossen servade vi ute vid proven för att sen ta oss ut på den längsta transporten på ca 50min. När vi kom tillbaka igen efter den var det dags för enduro provet som oxå var ovanligt långt på ca 11min och väldigt kuperat. Tror inte det var plant någonstans. Väldigt svårt med tvära up och nedförsbackar. Efter enduron återstod en kortare transport tillbaka in till stan för service och varvning.
För min del tycker jag det blev en bra helg även om placeringarna 14 och 11a var lite sämre än förra helgen så tycker jag att jag körde bättre. Har även varit två riktigt häftiga veckor det här när jag har fått vara med i Fariolis team och sett hur det fungerar i de stora teamen. Fått riktigt bra hjälp och fått många nya vänner. Tack så  mycket för alltihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar