lördag 2 juli 2011

Xtremeenduro SM

Igår kväll deltog jag i tidernas första xtremenduro SM som anordnades under SM veckan i Halmstad. Det är nåt som brukar passa mig riktigt bra så jag såg verkligen fram emot racet. Men jag vet inte om jag spännde mig och ville för mycket för jag fick aldrig riktigt till körningen. Framför allt inte under kvalet så det gjorde att jag fick en rätt dålig startposition och fick jaga bakifrån och det var lätt att stöka till det ihop med andra förare. men jag körde bättre och bättre och hade en del bra varvtider mot slutet så det känns skönt. Men jag slutade som sexa vilket jag inte är nöjd med.
I övrigt så var det ett jätteroligt arrangemang med mycket folk plus att det även blir mycket TV tid. Bla på SVT1 mellan kl 12 och 14 idag lördag och på SVT play så det är riktigt kul.
Nu åker vi upp mot uddevalla för att titta på cross-VM och sen åker vi vidare mot Rumänien för enduro-VM nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar