fredag 2 september 2011

VM Andorra

Nu har jag varit på plats i Andorra för helgens VM deltävling där sen i onsdags och det ser ut att bli ytterligare en intressant och lärorik tävling.
 Det är första gången jag är i Andorra och jag är riktigt imponerad av naturen. Inte riktigt som hemma. Andorra ligger i Pyreneerna så det är riktigt kuperat och steniga berg med en del tal skog.
Paddocken ligger på 1500 meters höjd uppe i bergen så vi har en riktigt fin utsikt över bergen.
Banan är uppe ändå på ca 2400 meter och vänder så det kan bli spänannde. Vi kör fyra varv och det är tre prov per varv. Vi börjar med extremen som är riktigt extrem uppför att berg och mer liknar ett trial prov än enduro. Men det brukar passa mig och ska bli intressant. Sen är det cross provet som är ett gräs prov nere i stan så det kan bli häfftigt med mycket folk. Sen till sist har vi ett fint enduro prov vid paddocken som går i tall  skog med grus underlag vilket borde passa oss svenskar om det inte hade varit så mycket branta backar. Men det ser kul ut. så jag ser fram emot morgondagen och förbereder mig på en tuff dag.
Lite bilder:
Utsickt från depån

Extrem provet

Vårat lilla läger

Extremen 

Depån 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar