söndag 12 februari 2012

Härlig helg.

Nu i helgen var det riktigt kanon väder för enduro körning. Men efter en ganska tung vecka så kände jag mig ändå ganska seg vid helgens race. 
I lördags var det återigen dags för Östra Open och den här gången i Västerås. Det var en lite kortare bana än normalt som vi bjöds på så vi fick köra hela sju varv. men det var en fin slinga som höll bra så det gjorde inte så mycket. Jag hade tyvärr stora problem med att jag stumnade i underarmarna under nästan hela racet. Det var inte förrän till det näst sista varvet som det blev bättre och jag kunde gå på för fullt. Men trots det lyckades jag ändå vara med och slåss om ledningen i klassen genom hela racet och när armarna blev bättre kunde jag dra ifrån lite grann. Men efter målgång så såg vi att det var två juniorer som hade kört riktigt bra och var före mig i totalen.
Idag söndag körde vi finalen i årets KM serie på Ön hemma hos Fritz Andersson. Riktigt fin bana men jag var riktigt sliten och körde bra men hade svårt att motivera mig till att attackera. Fritz körde bra och hängde på bra genom hela racet men jag kunde till slut ta hem segern och med det bli klubbmästare. Det har varit en riktigt fin serie i år med riktigt fina banor. Tack till er som arrangerar.
Nästa race blir Östra på Lunda flygfält på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar