söndag 19 februari 2012

Östra Lunda

Nu i helgen var det bara ett race inplanerat och det var Östra Open på Lunda flygfält som vi körde under söndagen. Det gjorde att jag fick möjlighet att vara med på ett träningsläger som min coach Robert Grindberg höll i under lördagen. Är alltid kul att vara med för att vissa lite och få värdefull träning för egen del. Är svårt att hinna med så mycket egen träning på hojen nu när det är mörkt på kvällarna och race nästan varje helg dag. Så det var perfekt att få vara med där.
Tillbaka till Östra Open så var det en bana med ganska mycket nydraget som bjöds på. Men även en del gamla spår som var lite stalpiga och spåriga. Vädret gjorde att det blev lite snömod att åka i de första varven men det blev mycket bättre efter något varv. Jag kände mig väldigt seg genom i stort sett hela racet och kom aldrig riktigt upp i fart förrän till det sista varvet då jag skärpte till mig och satte snabbaste varvet. Men resultatmässigt totalt så slutade jag trea efter Johan Gustafsson och Andreas Rosendahl som båda körde riktigt bra. Har varet mycket ett tag nu med planerande inför säsongen och träning så kroppen är inte riktigt på hugget men det ska nog släppa fram till SM säsongen drar igång hoppas jag. Har även haft problem med underarmarna ett tag nu. Så försöker hitta en lösning på det.
Nästa nu är Östra by Night på onsdag i Botkyrka och sen kör vi vanliga Östra också i Botkyrka på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar