måndag 20 augusti 2012

EM avslutning Slovakien

Avslutningen av årets EM serie gick under helgen som var i Krompachy Slovakien. Jag låg trea på samma poäng som tvåan inför detta avslutande race och såg fram emot racet. Det var en riktigt fin bana och rolig körning som vi bjöds på vid en skid anläggning. Backarna och det hårdare underlaget passar inte oss svenskar optimalt men vi lär oss. Jag började första dagen lite segt men blev bättre mot slutet av dagen och jag slutade femma under dagen. Under dag två startade jag lite bättre men efter ett varv hände något som inte fick hända, cykeln stannade och jag tvingades bryta. Hade inte heller grejer för att fixa cykeln så jag kunde inte heller vara med under den tredje och sista dagen. Detta gjorde att jag tappade från tredje till femte plats i totalen tyvärr. Känns tråkigt, hade varit riktigt kul med en EM medalj. Nu tar jag nya tag inför helgen när vi har Sveriges VM omgång i Karlsborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar