söndag 2 november 2014

Götapokalen och Östra kåsan


I lördags kördes den anrika Götapokalen ihop med Östra kåsan på hemmaplan i Enköping. Dags etappen gällde som götapokalen och för att delta i östra kåsan körde man både dag plus natt etappen.
 

Götapokalen är en tävling som jag väldigt gärna kör för det är en gammal tävling som körts i Göta MS under många år och är väldigt stor inom klubben.


Till årets upplaga kände jag mig lite oförberedd efter att bara ha skruvat lysen i veckan och inte kunnat träna något. Men jag startade med inställningen att försöka rulla på och hitta ett härligt flyt i körningen vilket jag tycker jag lyckades med och efter n härlig fight med Henrik Lindholm kunde jag vinna med endast 11sekunders marginal och ta min andra raka inteckning i den senaste Götapokalen där tre inteckningar gör att du får hem den för gott.
På tredje plats körde Fredrik Johansson in och på fjärde Johan Edlund.
  

 Till Kvällen försvann Henrik och Fredrik men istället tillkom Anders Eriksson. Men jag lyckades rulla på bra även under kvälls etappen och trotts lite små strul med hojen mot slutet så lyckades jag vinna ganska komfortabelt.


Var en riktigt fint dragen bana som vi fick köra på men regnet och den blöta terrängen gjorde att det blev ett riktigt tufft race framförallt under kvälls etappen. Så jag vill tacka för ett jättefint arrangemang och en bra genomkörare inför Novemberkåsan som blir nästa stora för mig.


Foton av Thomas Nordström och Lars Mårtensson

1 kommentar: