tisdag 17 maj 2011

Tillbaka i Sverige

Nu har jag precis kommit tillbaka in i Sverige igen efter att ha varit på Sicilien och kört deras VM omgång i helgen som var. Hade tyvärr lite svårt att komma åt internet där nere på plats så därför har det varit dåligt med uppdateringar. Ska även försöka få in lite bilder senare.
Vi bjöds på en riktigt tuff och jobbig bana med riktigt fina och varierande prov. Var även väldigt varmt hela helgen som gjorde det ännu lite tuffare. Var främst en transport som tog på krafterna. Det var direkt efter crossprovet som det började gå uppför rejält så man han aldrig riktigt hämta sig efter provet och efter ca 15min klättrande började det gå nedför. Och det var riktigt brant nedför på en smal stenig stig med 180 graders kurvor som man fick lyfta runt cykel i en del av för att komma runt. Så den transporten tog lite på krafterna men var kul att få prova på.

För min del tycker jag det började riktigt bra och det kändes riktigt bättre än på länge under lördagen men på crossprovet den tredje gången slog framhjulet undan för mig vid en bäck övergång och jag dök i och dränkte hojen. Och tyvärr tog det lite för lång tid innan jag fick fart på den så jag blev lite för sen till nästa kontroll för att få fortsätta. Men under söndagen gick det bättre och jag tog mig i mål på en tolfte plats. Kände mig inte riktigt lika på hugget men var ändå helt okej och tolfte platsen är tangerat personbästa så jag är nöjd.

Nästa nu blir SM i Norrahammar på lördag så nu laddar vi för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar