tisdag 17 januari 2012

Lite blandat

Just hemkommen efter Hartan Cup vilket är ett KM i mörker som Göta MS har anordnat sedan 1980 om jag inte har helt fel. Vi körde på samma bana som i Söndags när vi körde det vanliga KM:t. Kvällens race blev en ganska enkel historia för min del men ändå ett bra träningspass. Vi körde med mass start och avstängda motorer. Jag lyckades ta starten och drog ifrån ganska direkt men när jag kom runt på mitt första varv så var redan nästan hela startfältet där. Man hade missat att pila om efter det att ungdomarna hade kört en avkortad bana i söndags efter oss. Jag såg det men körde ändå hela spåret. Det gjorde att det blev omstart och även andra starten var jag snabbast i och drog i stort sett direkt ifrån en del och kunde vinna ganska enkelt vilket alltid är kul. Kanon race.
I söndags har jag ju redan nämnt att jag körde det mer vanliga KM:t. Då var Martin Larsson ifrån Bollnäs med och gästade vilket var kanon för vi var väldigt jämna och låg och drog med varandra i stort sett genom hela racet. Mot slutet lyckades jag få en liten lucka men tyvärr så vurpade jag två gånger och Martin kunde ta sig om och vinna. Men det var en rolig fight.

Och  till sist vill jag rikta en stor, varm tanke till den finländske enduro stjärnan Mika Ahola som tråkigt nog avled igår. Kom som en chock när jag fick veta det igår. Riktigt tråkigt.
Vila i frid Mika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar