lördag 21 januari 2012

Östra Open Sala

Idag kördes den andra deltävlingen av Östra Open i Sala och jag var på plats i kylan. Var lite ovant med kylan idag. Både när det gällde att klä sig och få  fäste i det frusna underlaget.
Jag startade ihop med Olle Löthman och vi hade en liten fight om första platsen till en början men på det andra varvet körde jag tyvärr ner i ett djupt spår som gjorde att jag krängde av kedjan och tyvärr gick den in mellan framdrevet och svingen. Vilket gjorde att jag fick springa tillbaka till depån för att hämta verktyg så jag kunde släppa på svingen.
Där försvann chansen till en topplacering under dagen men jag fortsatte köra och i Östra är det prispengar på racets snabbaste varv och snabbaste sista varv. Så till sista varvet tog jag i och lyckades sätta racets snabbaste varv. Så det var lite tröst i alla fall.
Nästa race blir inte förrän till nästa helg men jag tränar på tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar