söndag 8 januari 2012

Östra Open premier på Rörken.

Andreas Rosendahl, Emil Carlsson, Jag och Johan Carlsson redo för start i dagens race.

Nu har jag sjunkit ner i soffan efter en lång och rolig dag.
Det startade tidigt i morse pga att Mamma skulle vara med i anmälan vid Östra premierern på Rörken och vi behövde vara först på plats.
Uppsala MK hade fått till en kanon bana efter lite ändringar pga regnet som kom i början av veckan och att tävlingen flyttades från igår lördag till idag söndag gjorde bara att det blev ännu bättre i spåret. Riktigt roligt också med det starka startfältet.
Jag såg fram emot racet men alltid lite spännande att se hur man står sig efter lite uppehåll och med många på nya cyklar. Var lite spänd till en början och stumnade i armarna vilket jag led av under de tre första varven. Var ändå snabbast på det första varvet men sen kom Olle Löthman som bara den och gick upp i ledning under varv två och tre. Men till varv fyra och fem släppte det i armarna för mig och jag kunde sätta snabbaste tiderna på de varven och även gå up i ledning vilket gjorde att jag vann med 11 sek före Olle och med en starkt körande Andreas Rosendahl på tredje plats. 
Tack för ett fint arrangemang Östra ligan. Ser fram emot onsdag när det är dags för den första kvälls körningen vilket jag har spenderat eftermiddagen med att förbereda cykeln inför. Ses förhoppningsvis där och tack för alla hejar rop under dagen, det värmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar